Monday, March 23, 2009

Pukulan maut boling kelapa

Pada pagi semalam (Ahad 22 Mac 8.30 pagi) saya telah bersama-sama dengan pelajar Bimbingan dan Kaunseling meraikan hari keluarga Jabatan B&K. Sungguh meriah sekali. Hilang stres saya. Saya datang tepat pada masanya. Pengarah program, Fauzi menyambut saya dengan wajah yang berdebar-debar. beliau memaklumkan kepada saya setakat ni program berjalan dengan lancar cuma untuk slot futsal semalam ada sedikit masalah komitmen pelajar. Saya terus cakap pada beliau, kita buat mana yang ada asalkan bahagia. Kita datang sini untuk bergembira dan bukannya untuk bersedih-sedih. Here and now.

Sempat saya warming up mengelilingi padang sebelum acara bermula. Pelajar dari semasa ke semasa nampak kelibatnya. Ada yang saya kenal dan ada yang tidak kenal. Masa nilah saya ambik peluang untuk mengenali pelajar yang saya jumpa. Dalam kelas tak ada peluang sangat sebab suasana agak formal. Masa begini rasa macam satu keluarga yang tidak terdapat dibilik kuliah.

Acara dimulakan silih berganti. Jika tidak silap saya mulakan dengan permainan straw dan getah gelang, baling belon, boling kelapa, tarik tali dan badminton. Dalam banyak-banyak permainan tu boling kelapa yang sukar saya lupakan kerana dapat membantu semester 2 mencapai kemenangan. Sekali pukul, 8 botol jatuh. Tergamam seketika. Walaupun semester 6 kidnapped saya, tapi saya gagal bantu mereka. Tarik tali pun menarik juga. Inilah kali pertama dalam hidup saya main tarik tali sampai lima pusingan. Itu sebab bila main badminton berpasangan dengan En Taqudin rasa macam dah nah pancit. Apa pun tahniah kepada Fauzi dan jawatankuasa program. Masa bersama kalian sangat berharga bagi saya pada hari ini.

2 comments:

Anonymous March 24, 2009 at 11:48 PM  

Salam Dr.
Dr. memang mantap la masa acara sukaneka n badminton ari tu...hehe.. Saya rasa seronok sangat sebab ada lecturer yang turun padang untuk memeriahkan acara...tq very much Dr..

fauzi March 28, 2009 at 2:37 AM  

salam drJ...
act, sy gmbira lihat kemeriahan family day bnk 2009 wlpn ada sedikit mslh.dharap agar ia dpt rapatkn lg hbgn antara lec & student.smg pd ms akan dtg semua lec & student akan trun pdg bersukaneka bersama2.
p/s:drJ blh wakil Malaysia utk boling kelapa...hehe(",)

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP