Monday, March 30, 2009

Pembentangan Hasil Dapatan Kajian Sem 7 2009/2010

Salam khususnya kepada semester 7,

Sebagaimana yang dirancang, pembentangan hasil dapatan kajian akan dijalankan pada 2 hingga 4 April 2009. Kehadiran pelajar semester 7 adalah wajib. Tarikh itu macam bermakna sedikit kerana YAB PM, Dato Seri Abdullah akan mengadap Agong pada 2 April tentang peralihan kuasa.

Namun begitu, kita jalankan kerja kita. Saya baru siap menyusun nama penyelia yang terlibat dalam menilai hasil dapatan kajian tepat jam 12.20 malam. Selang seli saya call Bigs Dah Tau untuk bertanya perkembangan senarai nama. Alhamdullillah, gerak kerja pertama sudah selesai. InsyaAllah senarai penuh akan saya tampalkan besok Isnin 30 Mac 2009 jam 12.00 tengah hari di depan bilik saya. Semua pelajar boleh lihat masa pembentangan dan juga masa kehadiran untuk mendengar pembentangan. Saya tegaskan sekali lagi, tiada kekecualian kepada pelajar dan mesti melibatkan diri sama ada sebagai pembentang atau pun peserta yang mengikuti pembentangan.


Sekali lagi saya ulangi pembentangan hasil dapatan kajian (dalam bentuk power point) harus mengandungi :
1. Tajuk kajian
2. Masalah kajian
3. Objektif kajian
4. Soalan kajian / Hipotesis kajian
5. Metod kajian (termasuk cara pengumpulan data)
6. Dapatan kajian (mungkin banyak slide berkaitan topik ini).

Maksimum jumlah slide adalah 30 slide. Minimum jumlah slide adalah 15 slide sahaja. Masa yang ditetapkan hanya 15 minit pembentangan. Dan selepas itu komen penilai dan sedikit soal jawab daripada penilai.

Di kesempatan ini juga saya menjemput semester 6 yang sedang menyiapkan proposal kajian untuk hadir sekali mengikuti pembentangan hasil kajian. Jadual pembentangan boleh dilihat di depan bilik saya. Datanglah semester 6 untuk mendapat gambaran pembentangan ini kerana semester depan giliran anda pula.


Kepada semester 7, selamat berjuang. Saya doakan semuanya dapat menyampaikan mesej kajian dengan tenang. Hadapilah dengan tabah. Apa yang penting adalah kerjasama....

2 comments:

Mohd Azirul bin Ismail March 30, 2009 at 1:36 AM  
This comment has been removed by the author.
Mohd Azirul bin Ismail March 30, 2009 at 1:37 AM  

salam dr.J..

nampaknya kehadiran sem 6 bukan setakat akan meramaikan hadirin bahkan akan menambah semangat+tekanan+maLu2 untuk kami membuat pembentangan hasil yang terbaik(yang penting tepat dan jelas)..

kepada semester 6 , datanglah .. you will learn n get a lot of knowledges while observing your seniors facing our beloved lecturers..hehe..

~ okies esok jmpe penyeLia dulu ~

n to all sem 7 ..

show our strenght which is "unity"..

apa yang penting kawan2??? .. fikirlah sendiri .. :p

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP