Tuesday, January 26, 2010

Hanya satu ayat


Cakap dan buat.

8 comments:

akram January 26, 2010 at 11:15 AM  

aa...bunyi macam marah je dr.

Muhammad Abu Handhalah bin Kamil January 27, 2010 at 11:23 AM  

tepat dan padat Dr. :)

atie January 29, 2010 at 12:38 AM  

dalam maksudnya...

kaunselor sbpi gopeng January 29, 2010 at 12:01 PM  

erm, jarang tengok dr marah...

AFITI January 30, 2010 at 1:21 PM  

setuju dr

cakap = buat

ayat tu y sy pgang juga

cakap saja x jadi = tin kosong
cakap (plan, idea) + buat = hasil

tapi bab buat ni.. i like slow motion tapi still on progress not rushing2.,and motivate

Dr Ahmad Jazimin Jusoh February 1, 2010 at 4:05 PM  

Saya ingatkan diri saya sebenarnya. Semangat mesti ada. Bila saya dah bercakap saya harus lakukan. Ini prinsip yang harus saya jaga.

Alan Ling April 5, 2010 at 12:21 AM  

Bah kata pepatah Cina, "yan chu bi xin" iaitu "bila cakap, BUAT!". Inilah yang seharusnya diamalkan oleh kita terutamanya dalam mendidik anak-anak kita. Jangan hanya tahu cakap, tetapi tidak melaksanakannya. Pengalaman saya dalam kerjaya pendidik saya telah memberi peluang kepada saya untuk menjumpai orang-orang yang pandai bercakap tetapi tidak pernah buat. Yang pasti, kewujudan mereka mengingatkan saya agar tidak hanya cakap tetapi CAKAP DAN BUAT!

fazliyatun fazin February 5, 2011 at 1:39 AM  

saya sangat suka ayat ini..ya betul..jgn hnya sekadar cakap saja tp mesti tahu buat brulah sama adil..

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP